grad pageTitle

Avtalsvillkor

Försäljnings-, leverans- och avtalsvillkor 

Nedanstående villkor gäller alla leveranser från Porslinsfabriken i Lidköping AB. Villkoren gäller i de fall där inga andra skriftliga avtal ingått mellan dig som köpare och Porslinsfabriken i Lidköping AB .  Fakta- och prisuppgifter lämnas med reservation för eventuella tekniska såväl som typografiska felaktigheter.  

Betalning och Priser  

Betalning kan ske med följande betalningsvillkor:  

- Klarna faktura/konto  
- Kredit/betalkort 
- Faktura, endast återförsäljare
 - Postförskott  

Samtliga priser i webbshopen är i Svenska kronor och inklusive moms. Porslinsfabriken förbehåller sig rätt till prisändring utan föregående avisering. 

-Klarna faktura/konto 

I samarbete med Klarna erbjuder vi fakturabetalning samt delbetalning,  Våra fakturor skickas ut via mail i samband med att ordern skickas från oss. Fakturan har en förfallotid på 14 dagar.Mer information och fullständiga villkor om Klarnas betalsätt hittar du hos Klarna.se 

- Kredit/betalkort  

Vi accepterar alla vanliga kreditkort t.ex. Visa och Mastercard. Vår webbshop garanterar säker kortbetalning med 3D-Secure viaSamport, BABS och Swedbank. Porslinsfabriken i Lidköping AB lagrar inte några kreditkortsuppgifter utan dessa vidareförmedlas endast i betalningsögonblicket till banken/kreditkortsföretaget. All kreditkortskommunikation sker krypterat via en säker server.  

Fakturan/kvittot levereras via e-post när vi skickat din order (den medföljer ej leveransen). Ingen kostnad tillkommer med detta betalningssätt.  

- Faktura, gäller endast återförsäljare.

Fakturan skickas med post i samband med att leveransen skickas.

 - Postförskott  

Vi levererar även mot postförskott. Observera att en postförskottsavgift på 45 kr tillkommer utöver ordinarie fraktavgift.  

Fraktkostnad  

Fraktkostnaden ingår i priset för privatkunder. Schenker AB står för transport och utkörning inom Sverige.  

Övrigt  

När beställningen är lagd skickas alltid en orderbekräftelse till den angivna epostadressen. Det är beställarens ansvar att se till att den adress som uppgivits är korrekt. Köparen bekräftar att denne är över 18 år och vid beställning med kreditkort har rätt att använda det kreditkort som beställning görs med.  Porslinsfabriken i Lidköping AB förbehåller sig rätten att neka kund köp t.ex. vid misstanke av missbruk eller om beställning sker i annans namn. Köparens IP-nummer loggas alltid och vid bedrägeriförsök kommer Porslinsfabriken i Lidköping AB att hjälpa polisiära myndigheter att spåra upp beställaren.  

Öppet köp/Ångerrätt  

Köparen har rätt att ångra hela köpet upp till 14 dagar efter mottagandet av varan. Vid utnyttjande av ångerrätten måste köparen kontakta oss för att få instruktioner om returförfarandet. Ångerrätten gäller inte om varan på grund av sin beskaffenhet inte tillåter ett återlämnande. Vidare gäller att köparen måste hålla den mottagna varan i ett väsentligt oförändrat skick. Detta innebär också att produkterna skall emballeras väl vid retur. Köparen står för kostnad av returtransport. Ångerrätten gäller inte företag. Observera att köparen först måste kontakta oss  för erhållande av returinstruktioner. Produkter som returneras utanför våra returinstruktioner kan vi tyvärr inte ta emot eller ansvara för.  

Ej uthämtade paket  

Om ett paket går i retur till oss för att du inte tagit emot det eller hämtat ut det på ditt postställe (Det ligger kvar i 2 veckor) kommer du att debiteras den faktiska fraktkostnaden och kostnad för att skicka paketet igen (sammanlagt 150 kr) samt en expeditionskostnad på 50 kr för vår hantering.  

Reklamation/Felleverans  

Porslinsfabriken i Lidköping AB garanterar att varje försändelse kontrolleras innan den skickas till dig. Skulle ändå en produkt vara trasig alternativt felexpedierad när den anländer så åtar sig Porslinsfabriken i Lidköping AB efter eget val att antingen kostnadsfritt åtgärda felet, ersätta produkten eller återbetala densamma. 

Köparen kan inte åberopa att varan är felaktig, om han inte lämnat meddelande om felet inom skälig tid (normalt 48 timmar efter mottagandet). 

Skador skall i första hand meddelas till fraktbolaget. Det åligger köparen att ange och påvisa hur felet eller bristen yttrar sig.  Tänk på att alltid kontakta oss först innan du returnerar några varor. Produkter som returneras utanför våra returinstruktioner kan vi tyvärr inte ta emot eller ansvara för.                

Transportskador 

Vid transportskadade varor skall anmärkning mot fraktbolaget framställas utan oskäligt uppehåll efter det att köparen upptäckt eller borde upptäckt fel eller brist. Vid synlig minskning eller skada på gods skall anmärkning framställas till chauffören/budet omedelbart vid godsets mottagande och annars inom 48 timmar efter mottagandet.  

Porslinsfabriken i Lidköping AB reserverar sig för slutförsäljning.  Din bekräftelse att du accepterar dessa villkor  Genom att köpa från Porslinsfabriken i Lidköping AB accepterar du dessa avtalsvillkor (och de aktuella villkor som gäller vid tiden för din beställning) samt samtycker till vår e-post och integritetspolicy. 

International Customers 

We welcome orders from all over all over the world. 

Please contact us, info@porslinsfabriken-lidkoping.se and we will get back to you with your invoice. Prefered payment method for international customers is credit card. 

Företagsuppgifter 

Porslinsfabriken i Lidköping AB  
Fabriksgatan 4  
531 30 Lidköping  
Sweden 

Tfn: 0510 - 59 66 50 
Fax: 0510 - 59 66 69 
Org nr: 55 66 89 – 24 76
info@porslinsfabriken-lidkoping.se
Powered by Winbas e-handel
grad objHeader

Kundvagn

Kundvagnen är tom
grad objHeader

Mitt konto

Användarnamn:

Lösenord:



closed Glömt lösenordet
closed Ny kund
grad objHeader

Visa priser

Inkl. moms
Exkl. moms